Éljenek a 40 feletti nők!

Hol vannak a 40 feletti nőknek szóló reklámok?

Hol vannak a 40 feletti nőknek szóló reklámok?

Írta: Iványi Orsolya

20190423_162416.jpg

45 éves nő vagyok. Na jó, pár hónapom még hátra van. 

Természetesen, nem érzem magam 45 évesnek. Nem érzem magam öregnek sem. Az más kérdés persze, hogy a társadalom öregnek tekint-e. De nem érzem magam fiatalnak sem. Pont jónak érzem magam. Igazából teljesen mindegy, hogy mennyi vagyok, mert nem a korom határozza meg hogyan élem az életemet. 

A 40 vagy az 50 nem az új 30 és a kor nem csak egy szám.
Ideje lenne végre elengedni ezeket a kapaszkodókat és elfogadni az életkorunkat, és inkább azzal foglalkozni, hogy az életünk második felét jobban és teljesebben éljük le.

Ahogy a legtöbb nőtársam 40 felett, én is úgy érzem, hogy a márkák alábecsülik a költési hajlandóságomat, így nekem alig reklámoznak, ezzel szemben a társadalom túlságosan sokat foglalkozik azzal, hogyan nézek ki 40 felett. Ha egyáltalán észrevesz. Üdv a Láthatatlan Nők Klubjában!

Miért nem látják a marketingesek, hogy a 40 feletti nők még sohasem voltak ennyire motiváltak, ambiciózusak, újítóak, kísérletezőek?

Folyamatosan tágítjuk a határainkat, és nem úgy élünk, ahogy kellene, hanem ahogy szeretnénk, legalábbis próbálkozunk. Új vállalkozásba vágunk vagy új karriert találunk magunknak, ha ahhoz van kedvünk, egyedül utazunk (és nem azért, mert nincs kivel), randizunk, önmegvalósítunk. Igen, néha kijövünk a konyhából is! 

Itt egy szegmens, amely arra vár, hogy megszólítsák. 

Attól, hogy 40 feletti vagyok, ugyanúgy költök, mint ahogy 40 alatt költöttem, csak ma már jobban megnézem mire és sok esetben többet is, mert már igényesebb (is) vagyok. 

Valamiért a marketingesek úgy gondolják, hogy 40 és 60 között nincs semmi, kommunikálnak a millenials-szal azaz Y generációval - akik hamarosan 40 évesek lesznek amúgy - meg a szeniorokkal,  így elvétve látok olyan hirdetést, amely nekem szólna.

Két témára koncentrálnak. Az egyik a fizikai leépülés, és erre kellenek megoldások: ráncot simítani, inkontinenciát kezelni, fájdalomcsillapítót szedni, műfogsort tisztítani. Vagy úgy gondolják, hogy életem végéig jó háziasszonyként fogok funkcionálni: megtalálni a világ legjobb mosogatószerét, ízletes ételeket készíteni avagy "unokázni", így az ilyen univerzális reklámokkal pipálnak ki. A vizuális megjelenítésről és üzenetekről nem is beszélek, a legtöbb esetben nevetséges, vagy hülyének néznek, vagy mindkettő.

A 40 feletti korosztály rendkívül változatos összetételű amúgy, mert lehet gyermektelen, középiskolás gyerekes és a kitolódó gyermekszülésnek köszönhetően kisgyerekes is, így rendkívül változatos módon lehetne őket megtalálni.

Amiben viszont 90%-ban egyetértünk 40 felettiek, és ezt első kézből tudom a zárt csoportomból kapott információkból, hogy magabiztosabbak vagyunk, mint valaha, és már nem érdekel, hogy ki mit gondol rólunk. 

Nyilván, öregedni nem egy joyride. Látjuk és érezzük, hogy szépen, lassan hullunk szét, próbáljuk feldolgozni, hogy ez már csak rosszabb lesz és kihozni magunkból a legjobbat minden nap. És ne feledjük, hogy a menopauza még az egészet jól meg is fejelheti.

Szerencsére, léteznek olyan cégek, amelyek már megértették, hiszen a számok nem hazudnak, hogy a 40-50 felettiek a leggyorsabban növekvő demográfiai csoport és igencsak értékesek, érdemes lenne velük kommunikálni! 

Nézzünk néhány példát!

A brit Vogue és a L'Oreal együttesen lépnek fel az életkori megkülönböztetés ellen egy speciális különszámmal, melynek címlapján a 81 éves Jane Fonda mosolyog, így ő ezzel a Vogue legidősebb címlaplánya, a címe pedig The Non-Issue. Alig várom, hogy a kezembe kapjam, nagyon kíváncsi vagyok. Két éve az olasz Vogue szentelt egy komplett számot 60 felettieknek a 73 éves Lauren Hutton újrakezdő modellel a címlapon. 

És bizony, léteznek már olyan újságok melyek kifejezetten 40 felettieknek szólnak és 40 felettiek szerepelnek benne. lyen a Renaissance, amely évente kétszer jelenik meg és a kor szépségét hivatott bemutatni. Sajnos, a nyomtatott verzió nagyon hamar elfogy, de digitálisan is meg lehet vásárolni.

47584021_458636881334711_288691290990181031_n.jpg
Pár hete Celine Dion 51 évesen a L'Oréal nagykövete lett, olyanok mellé állt be dolgozni mint, Jane Fonda (81), Eva Longoria (44), Julianne Moore (58), Andie MacDowell (60). 
53156523_158296625087266_3980226935770435032_n_1.jpg

A Vichy kifejezetten menopauzában lévő nőknek fejlesztett ki egy termékcsaládot, a Neovadiolt, figyelembe véve, hogy a hormonális változások az arcbőrt is megviselik. Ebben a periódusban a hidratálás elengedhetetlen, hiszen szervezet egyre kevesebb kollagént termel, a bőr szárazabb és vékonyabb lesz, extra gondoskodás szükséges. Egyedülálló kezdeményezés, hiszen minden nő keresztülmegy rajta és alig találunk olyan márkákat, mely a menopauzában lévő nőket szólítaná meg.

A divat valamivel előrébb jár, az utóbbi években számos idősebb nőt láthatunk kifutókon, divat kampányokban, reklámokban, bár 40 és 50 közöttieket a legritkábban. 

unnamed_1.jpg

Ezért is üdítő látni például, hogy mind a Mango, mind az Üterque (Inditex csoport tagja) legutóbbi kampányaiban a 43 éves Georgina Grenville szerepel, és most kapaszkodjunk meg, ráncokkal!

45812594_2060592543997597_275681757318086656_o.jpg

Sarah Jessica Parker (53) az intimissimi reklámokban tűnik fel egy ideje, és olvasóim többsége szerint menő.

Számos nő vált példaképpé a szemünk előtt, hogy lehet így is, a kor nem számít. 

Fehér, rövid haj, óriási szemüveg, pirosra rúzsozott száj, rengeteg feltűnő karkötő és nyaklánc.  A 97 éves Iris Apfel szerintem a mai napig azon csodálkozik, hogyan lett ő divatikon. Nemrégiben szerződött el az IMG modellügynökséghez, ahol amúgy sok nagy arc van, de talán ő az egyik legkülönlegesebb - végül is már Barbie is készült "belőle" - és minden bizonnyal a legöregebb. 

iris_20apfel_1.jpg

Maye Musk - Elon Musk édesanyja - 70 évesen lett a Covergirl arca, divattörténelmet írva.

25036640_2019788078277335_6336514042340835328_n_1.jpg

Isabella Rosselini először 30 évesen lett a Lancome arca 1982-ben, ez akkor a világ legjobban fizetett modelljévé tette. Amikor 43 éves, lett, már túl öregnek találták, fiatalabb arcra volt szükségük, szépen kirúgták. 20 évvel később, 2016-ban felhívták a Lancome-tól, hogy újra dolgoznának vele, akkor 63 éves volt.

A világon 2020-ra 500 millió 60 éves nő lesz, ami a teljes populáció 15%-a.

25038405_560581867640914_112889624782700544_n.jpg

Ez a Dove hirdetés 13 éve készült, az ősz haj / nem ősz haj vita azóta is folyik, nálunk egyelőre még ez is visszafogottan.

1556027337920256625420218958156_1.jpg

Magyarországon is akadnak persze jó példák. 

A Marie Claire májusi számában 70 feletti nőkkel olvashatunk interjúkat: Vámos Magda, divattervező, Arádi Antónia, böjtkúravezető, Uhrik Teodóra, táncművész, Bodrogközhy Mária, idegenvezető, Baricz Kati, fotóművész.

57485625_2291850047538511_3703555676639854592_o.jpg

A hetekben kezdte meg működését a magyar SilverChic modellügynökség, mely kizárólag 40 feletti modelleket foglalkozik. Külföldön az utóbbi években számos ilyen ügynökség lépett színre, például a brit Grey Model Agency vagy az orosz Oldushka, akik érett, idős modellekkel dolgoznak, én is írtam már róluk és arról is, hogy egyre menőbb 40 felett modellkedni. Az ügynökség több funkciót kíván betölteni. Egyrészt várja a tapasztalattal rendelkező modelleket adatbázisába, modell tanfolyamot indít tapasztalattal nem rendelkező jelentkezők számára, harmadszor pedig közvetítő szerepet vállal cégek, reklámügynökségek felé. 

17-molnar_elemerne_kamilla_3.jpg

Szeretnék látni több 40 feletti autentikus arcot reklámokban, persze a legkellemetlenebb olyat látni, amikor öregítik a harmincas nőt, hogy fiatalos nagymamaszerű legyen, vagy amikor az öreget fiatalítják trendi nyugdíjasra. Mindkettőtől kiráz a hideg.

Jómagam is marketinges (is) vagyok, dolgoztam reklámügynökségeknél, tudom, hogy az átlag életkor 30, talán annyi sem. Így sokszor vezetem vissza arra azt, hogy azért nincsenek autentikus negyvenes reklámokban, mert a reklámokat fiatalok csinálják és fogalmuk nincs, hogy mi van 40 felett. Bízom benne, hogy ez is változni fog, másként nem lehet, hiszen egyre több idős lesz (és egyre kevesebb fiatal), így nekik kell majd eladni.

Angliában például már létezik olyan tanácsadó cég, amely segít azoknak a cégeknek, reklámügynökségeknek, amelyek 40 feletti nőket kívánnak megcélozni. Nálunk állítólag még nem ilyen szofisztikált a piac, bár én bizakodó vagyok, mint mindig. Sőt, jómagam is tudnék hasonló információval szolgálni, ha akadna ilyen cég Magyarországon, mely ilyen mélységekben azaz magasságokban gondolkozik.

Itt lenne a remek lehetőség ledönteni az életkor szerinti megkülönböztetést, a sztereotípiákat, példát mutatni, úttörőnek lenni és elkezdeni kommunikálni a 40 feletti nőkkel.

Megérné!

* A Facebook oldalamon gyűjtjük azokat a reklámokat, amiben 40 feletti nőknek szerepelnek, ha tudsz ilyenről, írjál! 

Itt is vagyok: Instagram

Iványi Orsolya - A negyvenes nők bloggere
➡️Menopauza aktivista
➡️Cosmopolita marketingesből toszkán farmernő
➡️Női klub alapító. 

ÉLJENEK A 40 FELETTI NŐK! ❤

Hol vannak a 40 feletti nőknek szóló reklámok? Tovább