Éljenek a 40 feletti nők! - NeverOrdinaryWoman

Trending: műszőr, gyöngy, művészet

Trending: műszőr, gyöngy, művészet

Shrimps műszőr bunda

Egy brit tervező akinek első kollekciója úgy futott be, hogy még a London Fashion Week-en sem állított ki. A 23 éves Hannah Weiland (London College of Fashion növendék) úgy meséli, hogy tök véletlenül talált egy gyárat, ahol ezt a fajta műszőrt készítik (Kínában) - ami szuper puha állítólag - azonnal meglátta a piaci lehetőséget. 

Persze nem árt, ha van egy olyan barátnőnk, mint Laura Bailey (multitalentum) - modell, Vogue újságíró, a Brit Divattanács nagykövete -, és ha adunk neki egy mintadarabot, akkor ő sokat fog mutatkozni abban társasági eseményeken.

Trending: műszőr, gyöngy, művészet Tovább
Luxustáskák zugokkal - Debütáló cikkem a magyar Forbes-ban

Luxustáskák zugokkal - Debütáló cikkem a magyar Forbes-ban

A hetem híre, hogy megjelent a magyar Forbes magazinban az első cikkem, ami egy interjú a Londonban élő Mátyás Tiborral, a Golden Lane nevű táskamárka egyik tulajdonosával.

- Hogyan lehet nemzetközileg sikeres divatmárkát felépíteni?

- Lehet-e Budapestről világmárkát építeni?

És hasonló kérdéseket feszegetünk a cikkben. 

8222976_orig.jpg

4798614_orig.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3406425_orig.jpg

 

 

 

Facebook neverordinary London oldalán további hírek, képek, sztorik.

Luxustáskák zugokkal - Debütáló cikkem a magyar Forbes-ban Tovább
Divatos öreglányok

Divatos öreglányok

Találtam egy cikket a magyar divatsajtóban, ami úgy kezdődött "Nem tudjuk, hogy mi ez az új trend, de egyre több nagymama korú modell bukkan fel a divatvilágban."

Ezen aztán kicsit elgondolkoztam. Mármint, hogy nem tudják.

A téma onnan indul nagyjából (szerintem), hogy 2008-ban Ari Seth Cohen elindította az Advanced Style című street style blogját, - amit saját nagymamája inspirált -, járta New York utcáit és lefotózta a szerinte stílusos/divatos/feltűnőbb idősebb nőket (és férfiakat, bár ebből kevesebb van), értsd 60-70 felett. Amikor én ezt először megláttam, hát mit mondjak, az első gondolatom az volt, hogy Jézusom, ezeknek elment az eszük öregkorukra.

Aztán újraértelmeztem: az élet túl rövid ahhoz, hogy unalmas ruhákban járkáljunk, mondja az egyik és végül is igaza van, miért ne lehetne ebben örömöt találni és kiteljesedni?

A harmincas éveiben járó Cohen belenyúlt a tutiba, ugyanis ezzel a témával előtte senki nem foglalkozott és kereslet is mutatkozott rá rendesen. Ahogy írja, észrevette, hogy az idősebb korosztályt nem szerepeltetik reklámokban és nem sok blog foglalkozik velük, és ő meg akarta mutatni, hogy 60 fölött is van élet és még tanulni is lehet az élettapasztalataikból: van itt például 100 éves nő, aki minden nap Pilates gyakorlatokat végez, vagy hogy ha kalapot hordunk, akkor jó kedvünk lesz vagy Tom Wolfe, az amerikai író (aki pont az egyik kedvencem) is ad itt stílustanácsokat. Szóval a blog rekordsebességgel befutott, Cohen könyvet adott ki, film is lett, ugye. 

2011-től aztán beindult a szekér, és azóta egyre népszerűbb trend. A M.A.C. az akkor 91 éves Iris Apfel-lel dobott piacra egy kozmetikai vonalat, ami nagy sikernek bizonyult. Apfel azóta is rendkívül foglalt, 1995-ben nyugdíjazta magát a családi cégből (ami egy textilipari vállalkozás volt és a Fehér Háznak is dolgoztak évtizedeken keresztül), második karrierjében virágzik, ahogy mondja.

2011_12_Iris-Apfel-MAC.jpg

Alber Elbaz, a Lanvin designere egy 82 éves hölgyet is beválasztott az egyik kampányba, amiben csak amatőrök szerepeltek 18-82 között. Mint kiderült a fent említett blogban figyelt fel rá. Jacqueline Murdock amúgy táncosnőként dolgozott a new yorki Apollo színházban. 

Az American Apparel aztán mindenkit zavarba hozott a 61 éves Jacky O’Shaughnessy túl szexy képeivel, szlogen: a szexiesség (ha van ilyen szó) soha nem jár le. Persze érdekes mögé nézni kicsit, mert a kapcsolódó sztori is segíti eladni a márkát, hogy pl. O’Shaughnessy sem volt sohasem hivatásos modell, egy AA-nál dolgozó szúrta ki őt az utcán és egyszerűen leszólította. Emellett inspiráló sztori is lett belőle, ahogy nyilatkozta rengeteg fiatal nő írt neki, hogy szeretnének úgy kinézni, ahogy ő ennyi idősen. 

Catherine Denevue 70 évesen a Louis Vuitton kampányában, mielőtt Marc Jacobs távozott. Mondjuk ő eléggé kilóg ezzel a szétretusált hirdetéssel, hiszen ötvennek sem néz ki itt, de a Vuitton már csak ilyen.

o-CATHERINE-570.jpg

 

A két legújabb hír pedig, hogy a 68 éves Charlotte Rampling színésznő a Nars kozmetikai márka 20 éves születésnapi kampányában fog szerepelni ősszel, maga François Nars fogja fényképezni fekete-fehérben. Ramplingot volt szerencsém látni élőben, a saját életéről szóló dokumentumfilm (The Look) londoni bemutatóján, volt vele beszélgetés is, nagy élmény volt. (két filmben is láttam mostanában: Éjféli gyors Lisszabonba, bár ebben Jeremy Irons viszi el a filmet, a másik pedig a Én, Anna Gabriel Byrne-nel, bűnügyi film, remek londoni helyszínekkel, mint pl a Barbican.) 

3786.jpg

A másik pedig hogy a 64 éves Jessica Lang lesz Marc Jacobs kozmetikai vonalának arca, a hírt amúgy a Twitteren jelentették be.

Aztán tavaly jött Fabulous Fashionistas című dokumetumfilm, ami 6 nőt mutatott be, - átlagéletkor 80 - , és az öregedés művészetéről szólt, ahogy írják vagyis nem kell befeküdni a koporsóba, ha nyugdíjba mentünk, inkább divatozzunk.

A felsorolásból nem lehet kihagyni a 82 éves Carmen Dell'Orefice-t, akiről úgy tartják, hogy ő a világ legidősebb még ma is praktizáló modellje, 16 évesen a Vogue címlapján szerepelt. Mondjuk ő nem is tagadta amikor a Vogue megkérdezte nemrégiben, hogy volt-e plasztikai beavatkozása, úgy válaszolt:

Ha látod, hogy a plafon le akar szakadni a nappaliban, akkor te nem csináltatnád meg?

Persze ne legyenek illúzióink: ahhoz, hogy 60 fölött modellként foglalkoztassanak minket, ahhoz nem szabad 60 fölöttinek kinézni. Hány hatvanegy éves tudja a lábát olyan magasra emelni, mint O’Shaughnessy? Ezek a nagymamák 38-as méretet hordanak és 70 cm derékbőséggel rendelkeznek. 

Arra a kérdésre pedig, hogy miért lett ez a trend most ennyire népszerű, több válasz adódik. Az egyik, hogy egyszerűen unalmas látni, hogy a hirdetések 90%-ban 20 év alatti modellek szerepelnek. Aztán, hogy egy 40 feletti nő (vagy öregebb nő) szívesebben vesz meg olyan terméket, amit egy olyan nő reklámoz, akivel tudja magát azonosítani. Valljuk be, a vékony, 20 év alatti modellek inkább frusztrációt okoznak, mint komfortot. Ezenfelül, nem elhanyagolható az a tény sem, hogy ki rendelkezik elkölthető pénzzel. Hát nem a huszonévesek. Nem véletlen, hogy Marc Jacobs Jessica Langot választotta a kozmetikai vonalának arcának, mert mit csinál az öregedő nő? Egyre többet költ magára. 

A trend pedig folytatódni fog, most látom, hogy az Olsen-ikrek a 65 éves Linda Rodin-t - stylist és az Olio Russo kozmetikai márka tulajdonosa - szerepeltetik a The Row nevű márkájuk 2014-es őszi/téli lookbookjában.

 

Itt is vagyok: Instagram

Divatos öreglányok Tovább