Csodálatos dokumentumfilmet találtam ma, amely a divat jövővel kapcsolatos égető kérdésekre próbál választ adni: vagyis hogy egyre több ruhát vásárolunk a fast fashion következtében, és egyre többet dobunk ki, milyen környezeti hatással jár ez? Aztán a technológia hogyan fog szerepet játszani az öltözködésünkben, milyen digitális "bőrt" húzunk majd magunkra? Lehet-e a divat fenntartható? Milyen innovációkon dolgoznak a sportruházatban? Mi az a biocouture? Egyáltalán a ruhának, mint társadalmi szimbólumnak milyen jelentősége van/lesz? Persze vannak olyanok is, hogy akiknek a ruha csak arra jó, hogy eltakarják vele a testüket.
Ezt a ruhát Lady Gaga viselte 2013-ben, a Studio XO készítette, ahogy láthatjuk, buborékfújó funkcióval van ellátva.
A film címe "The Next Black" vagyis hogy vajon mi lesz a következő nagy dobás? Kik és hogyan fogják megújítani a divatot? A film 45 perces, de tele érdekes ténnyel és gondolattal, inspiráló.
Olyan nevekkel találkozhatunk a filmben, mint a Patagonia, az adidas, Biocouture, Studio XO vagy a Yeh Group. Ez utóbbi egy thaiföldi cég és olya módon festenek ruhát, hogy nem használnak vizet hozzá.
A film az AEG megbízásából készült, a House of Radon (full service ügynökség) készítette. Ahogy már említettem itt többször, szakmai - kommunikációs - szemmel nézve, én kedvelem az ilyen jellegű marketinget. Mert nyilván nem jókedvében készített az AEG egy ilyen videót, hanem mert a termékei révén kötődik a témához.
Jön még hozzá egy Facebook alkalmazás, a teljesség kedvéért.
A Facebook neverordinary oldalán további hírek, képek, sztorik.